fredag 31 juli 2009

Skrivbord & Industrilampa!

Först vill jag tacka för alla fina kommentarer jag fått det värmer ska ni veta.

Jag ska kika in hos er andra lite senare, har inte och kommer inte att blogga så mycket nu på ett tag vi gör lite annat nu, men idag hade jag nästan lite abstinens hihi.
Idag var vi och hämtade ett skrivbord och hon som sålde det hade även en så fin industrilampa till salu (den ligger under bordet ), hattasken är ett fynd sen tidigare. Häromdan hittade jag dom här flaskorna som står på skrivbordet på en loppis nära mig jag är så glad i dom tror det är apoteksflaskor dom hade förr på apoteket, tänk vad mysigt det måste ha varit då.


Betong tavlan köpte jag oxå av henne idag den är stor och tung, hon har själv köpt den hos Bettys i Borås.

Så här underbar är min clematis just nu.


Och sist men inte minst en gammal gjutjärns kruka som min gubbe köpt.
Det var allt för idag, ha det så gott.



17 kommentarer:

  1. Oj så mycke fint du har köpt,en sån fin industilampa står längst upp på min önskelista.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  2. Halloj där !!
    Åhhh så mycket fint du visar oss igen..ojjj säger jag bara...
    Visst är det roligt med nya saker i hemmet, och då gärna gamla, jag ser ju att du gillar det också..jag har målat mitt stora skåp idag, längtar tills jag kan ta in det och fota..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  3. Härliga fynd!
    Ha en bra helg
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  4. Jättefina saker, det skrivbordet var ett riktigt fynd. Lampan ser också fin ut. Jag har också två stentavlor, dom är vackra överallt, och dom klarar vinterkylan också.
    Ha det gott och kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra saker du fått tag i igen..du kan spåra upp det fina du..ser så ljuvligt ut allt du handlat..här är det kriget..hela huset fullt av prylar att ta hand om efter mion shopping ..både till mig själv och butiken, ha en skön helg, kramen

    SvaraRadera
  6. Hejsan!!
    Nu har vi kommit hem från en minisemester i Dalarna, och såg att du frågat om gardinpriser...själva rullgardinen i den vanliga vita med pärlkedja i plast, kostar 249 kr sedan tillkommmer målningen då beronde på vilket mönster du önskar, från 600 kr och uppåt (alla priser står på hemsidan, klicka på rullgardinen på min bloggsida)
    Vill du ha gammaldags med fjäderspänning så har vi nu Hastas sortiment också...den är dock dyrare, 800 kr för deras rullgardin i 140 cm.
    frakten ligger på 121 kr tror jag.
    kraam

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Visst år det härligt med gamla nötta saker som tex. din fina gamla häst, jag har också en som jag ärvt efter min far. Tycker så mycket om den.
    Kram från Kajsa.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd du har gjort igen. Du är visst en riktig turgumma! Industrilampan var bara så läcker... Önskar dig en fortsatt skön helg!

    Kramar Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  9. Vilket fint skrivbord....och dom andra sakerna också var jättefina! vilken underbar clematis du har som blommar såå rikligt!! Önskar dig en skön söndag! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. nämen du har väl tur som en tokig!

    Alltid hittar du så fina fynd.
    Du har verkligen näsa för det.

    Grattis!!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  11. Hej Sofia!
    Hoppas det går bra med målningen av huset!

    Vilket ljuvligt skrivbord du köpte o den där industrilampan är ju jätteläcker!! (påminner om den jag köpte från Kerstin/Syster Grön)

    Vacker klematis ni har:)

    Ha en skön eftermiddag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Vilken fint skrivbord du har köpt. Ser att du har fyndat rejält med fina saker.
    Ha, en fin Söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Åh så fint du har det! Kram petra

    SvaraRadera
  14. Tjusig klematis! Och fint skrivbord.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Åh så mycket fina saker!
    Ja tänk visst verkade allt mycke mysigare förr i tiden!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Oj så mycket fina fynd du har gjort! Visst är det härligt med alla gamla prylar...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera