måndag 13 juli 2009

Mina Fynd!

Skrev ju häromdan att vi hade varit på en supermysig loppis och där fyndade jag en hel del,bla den här gamla stolen troligen tidigt 1800tal i lite gustaviansk stil, och en ganska så stor balja i porslin över 100år och den är tillverkad på Göteborgs porslinsfabrik och i mycket fint skick dessutom, och resten på bilden är oxå fynd från den loppis turen.

Och på denna bild är det oxå fynd från den dagen, fast inte mitt pärl halsband,
blev så glad när jag hittade alla små ramar med gamla fotografier i.


Här kommer en bild på komoden, tänkte att den ska bli vit och ett nytt beslag på, tycker det är så fin enkel modell . Vi ska snart åka dit igen och hämta hem lite annat, och gubben gjorde oxå en del fynd. Har nu fått en del saker över så egentligen borde man ha en loppis får väl se hur det blir med det.
Imorgon så får jag hem min efterlängtade sak som jag skrev om för ett tag sen, lovar visa den sen.
Det var allt för idag
Ha det så gott

20 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd. Ska bli spännande att få se det som du väntat på...

    Kramar Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  2. Men så mycke fint du har fyndat.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  3. Åh så mycke fint du hitta på din loppistur , så fin din kisse är oxå haft en norsk skogskatt Tusse han blev 19 år han gick ort förra sommaren .Kramisar /STINA

    SvaraRadera
  4. Många fina ftnd du gjort!!!
    Hoppas di vrcka börjat bra, kram Camilla.

    SvaraRadera
  5. Kommer att bli så fin så!

    Kramisar Millan ♥

    SvaraRadera
  6. Ohhhh vad mycket fint du har köpt, himmel alltså, jag hade velat ha allt !! Och vad spännande med den nya grejen som du ska hämta hem !!
    Ha det gott i sommarvärmen
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  7. Oj.oj vad många fina fynd. Stolen och det stora baljan från Rörstrand var ju ett riktigt klipp.
    Spännande att få se vad det är som du har längtat efter..
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det var fina fynd ska bli roligt att få se när du har målat sen=)
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  9. Du är en baddare på att fynda..du skulle kunna få jobb hos mig...:) ljuvliga saker och kommoden så vacker...ha en fin dag, kramen

    SvaraRadera
  10. Himmel så mycket fint du fyndat...jag skulle vilja ha allt!!
    Den där loppisen skulle man vilja åka till alltså!
    Som alltid har du gjort allt så ljuvligt vackert arrangerat!!
    kraam

    SvaraRadera
  11. Åh, Såå mycket fint du hittat! Kommoden kommer ju bli jättefin vit! Lycka till! Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Jättefina saker, det var en riktig Lyx-loppis du hittade. Sitter med mobilt bredband på semester, saknar el! Hoppas du har det gott.
    Kram AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Men vad mycket fint du fyndat!!!!Och baljan....så avundsjuk,men kul för dig!
    Kram
    Anne-Lie artur&gerda

    SvaraRadera
  14. glömde att säga;du är så varmt välkommen om du har vägarna hitåt!!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  15. Hej Sofia!
    Åh vilka fina grejer, den loppisen skulle jag oxå gärna gå på! Vad hittade M för nått??

    Du måste ha en loppis hemmma hos dig!! Då är jag den första att hänga på låset, hihi!

    kramis Jenny

    SvaraRadera
  16. Nämen det är ju inte klokt vilka fina fynd du gjort!

    Fotoramarna är helt underbara!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  17. Tack för din gulliga kommentar..vad glad jag blir. Hoppas allt är bra med dig! Kramar Therese

    SvaraRadera
  18. Hejsan åh idag det vart sol o skönt ute lagom varmt .Kramelikram /STINA

    SvaraRadera
  19. Vilka fina loppisfynd du gjort, komoden kommer bli jättefin i vitt.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  20. Men du så fina fynd du gjort!!! Härlig stol. Tror jag har fått dille på stolar!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera