onsdag 5 augusti 2009

Lite blandat!

Var ute och plockade in en bukett med blommor, som jag satte i min vita kanna som jag har på mitt lilla bord i min långa hall.
Över hänger min minsta oscarianska kristallkrona den är från 1800talet och har ingen el endast levande ljus i den och så får den förbli i sitt originalskick,tycker så mycket om den. Golvljusstaken är ett av mina loppisfynd, (ni får blunda för elementet)

Igår hade vi min svärmor här på middag, och hon hade med sig massor av egen odlade grönsaker, här är några av dom, vilka potatisar dom var jättegoda vi åt av dom idag ihop med lax, blir nog till att sätta egna nästa år och skaffa ett eget växthus så man slipper alla besprutade grönsaker.
Nästa gång ska jag visa min fina sak som jag köpt på en nätbutik när jag får tid vi har fortfarande lite annat som behöver göras.
Ha det så gott så länge och tack för alla kommentarer.

15 kommentarer:

  1. Hej och tack för grattishälsningen=)

    Vad snygg den Oscarianska kronan var!!!

    vad härligt att få egna skördade grönsaker!!!

    Ha det gott!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia!
    Jättefin krona:)

    Vad gott med egenodlade grönsaker!

    Vad är det du har köpt, nu blev jag nyfiken;)

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  3. Å så fint du har det på lilla bordet och va härligt med hemodlade grönsaker.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  4. Åhh, vad fin den oscarianska kristallkronan är. Det är så gott med egenodlade grönsaker.
    Nu blev jag nyfiken på vad du har köpt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej , så fin kristallkrona .Härligt med eget odlade grönsaker, jag brukar göra ängamat det är gott .Ha en fin dag Kramisar /STINA

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia!!

    Egna grönsaker är det bästa som finns!!
    Har inga potatisar i år men det skall jag oxå stoppa ner i jorden nästa år!!

    Ha en bra kväll, kram Camilla.

    SvaraRadera
  7. Så fint du har i hallen, vackert med blommor. Och så gott med egen potatis, det blir skillnad.
    Ha det gott
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hejsan
    Va fint du har i hallen och vilken vacker kristallkrona. Det finns nog inget godare än färsk potatis.
    / Maud

    SvaraRadera
  9. Hej! Jättefin takkrona, och bordet var även det trevligt! Vad mycket fina grejer i förra inlägget också, hur gör du för att få plats med allt :)? Ps! Nästa år ska även jag göra iordning ett litet grönsaksland!

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så fint du har det!
    Ja visst är det väl för tråkigt med element, de förstör ju fina bilder :)
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Hade du inte nämnt elementen så hade jag inte lagt märke till det:-)Härligt med hemmaodlade grönsaker men här i Lund går det inte så bra att odla potatis. För lerigt tror jag. Fast, det är nog dom som lyckas:-)
    Ha det bra
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  12. Vad fint du har det i hallen med ditt pyntade bord! Elemnetet tänkte jag inte ens på före du nämnde det... =0)
    Grönsakerna och potatisarna ser smaskiga ut. Man kanske skall prova att odla egna någon gång??
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Åh, din lilla ljuskrona får det att vattnas i munnen på mig hahahaha!

    Helt underbar!

    Lyckost!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  14. Vad fint du har det i din hall....Kronan ser underbar ut!!Ha en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Åh så ljuvligt du har i din hall! Kram Petra

    SvaraRadera