måndag 6 juli 2009

Mera av gästrummet!

Tänker visa några mer bilder från mitt rum/gästrum, här står mitt gamla slagbord tycker det gör sig bra framför fönstret, på bordet har jag ett gammalt baktråg som jag målat i ett tunt lager färg . där har jag även lagt ett grovt linne lakan med monogram på tycker det är så vackert med gamla textilier.I Fönstret hänger min lampa i fattigmans silver från House Doctor, på fönsterbrädan står en gammal fotogen lampa, gillar ju att blanda gammalt och lite nytt.
Och här är en lite bättre bild på min sekretär den var ju med i förra inlägget oxå.
Uppe på den så står min bruna pigtittare som jag är så förtjust i.


Och sist en liten bild på min knoppbräda och en gammal dock klänning från 1920talet en vinst från tradera, under står dom ljuvliga små skorna jag köpt av Violas romantiska hem, och stolen är en barn stol i leksand mod från Orsa över 200år, tyckte att den lilla kulramen passade där den har jag fyndat på loppis.
Nu får jag gå och lägga mig och se om jag kan sova nåt.
Ha det gott

14 kommentarer:

  1. Hej Sofia!Vilket ljuvligt gästrum!!!Där skulle jag mer än gärna sova.....eller bara sitta och titta!
    Kram
    Anne-Lie arturochgerda.

    SvaraRadera
  2. Så gullig liten installation.
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan, du har ett helt ljuvligt gästrum, så rart du fått till det och så ser jag raringarna, dom passar ju verkligen in i detta rum, ha en bra dag i ösregnet, kram

    SvaraRadera
  4. Ja, snart hyr jag in mig hos dig vet du, hihi!
    Du har såå fint i varje vrå!!
    kramis

    SvaraRadera
  5. Nämen du...wiieeeee, vad fint, himmel vad du är duktig på att få till det med alla detaljer och allt, vi har precis samma smak du o jag !!
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  6. Å du har ju sååå fint!!! Så mysigt!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Vad snyggt det blev!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  8. Åh, Såå fint du har det! Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Vilka ljuvliga bilder! Slagbordet passade verkligen fint där framför fönstret. Vad söt dockklänningen är. Tradera är en riktig liten guldgruva för oss som älskar gamla saker. Hoppas att du får en skön dag!
    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  10. Undrade när dom söta gamla skorna skulle dyka upp. Såg dom hos Viola, men när jag velat klart var dom sålda. Dom kunde inte ha hamnat bättre än hos dig. Passade bra ihop med kläderna som hängde där. Du har så fint.
    Kramelikram AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Hej Sofia!
    Åh vad fint, blev så förtjust i din fina pigtittare, skulle själv vilja ha en.

    Är ni hemma vecka 29 förresten? Om jag o P tar oss en sväng med hojen kanske vi tittar förbi:)

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  12. Go kväll & Tack för din rara hälsning!

    Så jättemysigt gästrum du har..så söt stol med söta skor på!!!

    Ha en finfin vecka !!!
    ~~♥Massor av kramisar Millan ♥~~

    SvaraRadera
  13. Å vad vackert du har på din charmiga sekretär! Så fint med blommorna i kannan. Är det gammaldags brevpaper som ligger där? Ser även några intressanta gamla flaskor på pigtittaren :)

    Slagbordet är vackert och användbart i alla lägen.. Så fina bilder! Kramar

    SvaraRadera
  14. Bara så himla vackert!! Du är duktig på att pynta du! =0)
    Kram!

    SvaraRadera