torsdag 16 juli 2009

Mitt efterlängtade Blocket fynd & Vinst

Här är äntligen min efterlängtade gunghäst som jag köpte på Blocket för ett tag sen, vi möttes upp i Jönköping, dom som sålde den skulle åka på semester så dom tog den med sig, så jag behövde inte åka så långt för att hämta den. Hästen är troligen en Gemla från 1890 tal, jag är så glad i den, är så förtjust i gamla trä hästar, det har blivit så att jag börjat samla på dom har just nu 5st i olika storlekar. Passade på att ändra om lite oxå tycker mina gamla dörrar passade fint här så dom fick byta plats, och den gamla stolen den köpte jag på loppis för ett tag sen den är mycket gammal och i gustaviansk stil med underbar patina på. Och min docka från sekelskifte i paiper-maiche passar bra där tycker jag.

Titta så vackert ansikte han har.

Jag är så glad att jag fick köpa han.



Och här kommer min fina vinst som jag vann från bloggen Vit som snö, fick själv välja text och valde Anno 1830, den ska stå på mitt gamla skåp från den tiden, tack snälla Cilla jag är jätteglad för den.
Det var allt för idag.
Ha det så gott allihopa


15 kommentarer:

  1. Åååå vilken fin häst du har köpt,sån skulle jag ochså vilja ha.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia!
    Gunghästen är helt ljuvlig, alltid lika spännande att se vad du fått tag i, man vet ju att det brukar vara nått "extra" ;)

    Jättefin skylt du vann hos Cilla oxå,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  3. Åh så avundsjuk jag blir, en sån underbar gunghäst.Gillar gunghästar och letar alltid efter sådana på auktioner och loppisar, men det är sällan det finns några.
    Grattis till den fina vinsten.
    Ha en bra kväll!
    kram

    SvaraRadera
  4. Halloj där !!
    Åhhh, jag vill också ha en gammal trähäst, jag har en, men den är så liten, skule vilja ha så fina som du !!
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  5. Elsker gamle leksager, din hest er super fin.
    Også de øvrige ting, du er så flittig ved at anskaffe dig gamle sager.

    sommerhilsner
    Dagný

    SvaraRadera
  6. Grattis till din fina skylt, Cilla textar så fint. Och vilken häst, förstår att du är glad över den, den är jättevacker.
    Kram AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Grattis till ett underbart fynd!!!Vill du någonsin sälja så......
    Kram på dig!
    Anne-Lie/artur&gerda

    SvaraRadera
  8. Hej! Du har tur som hittar allt fint! Gillar allt,inklusive skolplanschen och det gamla fotografiet! Fynda på :)!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin häst du fått tag på! Förstår att du är glad! Skylten och din vinst från Cilla var också väldigt fin. Härligt när man vinner så fina saker!

    Kram Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar gammal gunghäst du kommit över..lyckos dig och en turgumma dessutom är du ...du har flyt just nu tror jag..:) ha en skön helg, kramen

    SvaraRadera
  11. Den är ju ljuvlig!!!!
    Allt passade verkligen ihop, och sen är det ju roligt när man vinner oxå tycker jag!!
    Skyltarna med text är så fina!!!

    Hoppas du får en bra helg, kram Camilla.

    SvaraRadera
  12. Nänem var det du som köpte den!

    Jag såg den och tyckte att det var ett riktigt litet fynd!

    Har nämligen en liknande som jag fått av min morfar när jag var barn men nu står den nere i källaren, tyvärr. Platsen finns inte här hemma.

    Grattis till ditt fynd!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker häst du hittat, helt ljuvlig!! Snygg kisse du har, är han snackig också??

    kram Therese

    SvaraRadera
  14. Åh, vilken himla fin häst! Förstår att du blev förtjust i honom.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Åå, vad vacker han är (eller är det en hon? :)
    Hästen passar så bra in i miljön hos dig. Gör sig fint mot den gamla dörren (som också är jättecharmig, ska den sitta någonstans i huset?)
    Kramar

    SvaraRadera