lördag 4 juli 2009

Mitt rum & dockvagn!

Tänkte visa lite bilder från mitt rum/gästrum, som vi har ändrat om i blev så nöjd med resultatet, här har jag min dockvagn från sekelskiftet och i den sitter min lika gamla favorit docka hon har en svart-vit klänning på sig.

Dom här stolarna och slagbordet vid fönstret fick flytta in här, hade ju det som matsalsmöbel ett tag men där har jag min andra matsalsmöbel kunde inte sälja den så detta blev en bra lösning i alla fall nu.

Soffan är en gammal utdragsoffa, perfekt om man har gäster bara att dra ut, och sen så tar den ju inte så stor plats.
Jag var ute på en promenad upp till våra sommar grannar från Holland där jag plockade den här buketten med pioner och olika rosa blommor den står på det gamla lilla runda bordet. Det var allt för idag, ha det så gott.


11 kommentarer:

  1. Hej! Vad mycket fina möbler du har! Det är kul att ändra om ibland,blir som "nytt" igen!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Så mysig hörna. Som ett litet dockskåp. Jättefint.
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan , så söt dockvagn ,jätte fint gästrum där skulle ja gladeligen sova över Sommar Kramar/STINA

    SvaraRadera
  4. Men vad fint du har gjort i ditt gästrum. Har suttit och tittat en lång stund på alla vackra detaljer.Det är ett så mysigt rum.Du är så duktig.
    Många Kramar

    SvaraRadera
  5. Å så fin du hade det i gästrummet och den lilla dockvagnen är bedårande.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  6. Vilket ljuvliggt rum..där skulle jag gärna ta mig en lur om jag vore gäst hos dig, och dockvagnen verkligen så rar, ha en skön söndag, kram

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!

    Jättefint du har där:)
    Dockvagnen gillade jag, riktigt vacker!

    Ha en skön söndag,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert rum!! Får mig att tänka på ett vykort jag köpt, ett tryck av en akvarell på ett rum från förr.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ditt hem är ju helt otroligt vackert!
    Så många fina saker i på varje bild.

    Den lilla dockvagnen är bedårande!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  10. Så fint du har, dina gäster sover säkert gott där. Och vackert med blommorna.
    Ha en bra söndagskväll
    Kram AnnaMaria

    SvaraRadera