torsdag 2 juli 2009

Bricka & Pioner

Tänkte visa min gamla bricka som jag köpt på tradera för några år sen, den är från slutet av 1800talet, den tog jag fram idag och ställde några ljusstakar i fattigmans silver och några saltkar på. Sen kom min lilla mamma på besök och hon hade med sig några pioner, det gjorde sig bäst med bara en pion här på brickan tycker jag, så dom andra pionerna fick en annan vas .
Sen så har jag köpt en helt underbar sak men jag får den inte än,och vad det är får ni se sen. Ha det gott allihopa

13 kommentarer:

  1. God morgon, dom här gamla svarta brickorna med sin dekor är så vackra..inte så vanliga ute på loppisarna..och visst blev det så vackert med fattigmanssilvret mot det svarta coh pricken över i:et som man säger blev ju verkligen pionen, ännu en vacker sommardag att avnjuta, ha en bra dag, KRAM

    SvaraRadera
  2. Jätte fint med alla ljusstakar,har ocksp en sån bricka som jag har mitt på malsalsbordet med lite av varje på.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  3. Hellojs o tack för din fina hälsning!!
    Jättevackert arrangemang med alla ljustakar på den fina brickan!!!

    Ha en härlig dag i solen!!
    ~~♥Kram Millan♥~~

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Så fint, och hos dig var det mycket som jag känner igen. Pioner har du också och jag har en liknande bricka som vi använder varje dag. Min hat tyvärr guldfärgen bleknat mycket på men den är väl använd genom åren. Även jag fyndade en likadan koffert fast i mina egna uthus härom veckan. Jag hade helt glömt av den, vi hittade bla den med fler i en container för många år sen. Jag har gått och funderat på var den ska få vara men inte riktigt hittat en plats än. Vi får väl se!

    Ha nu en riktigt skön sommar!
    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bricka, det gäller och kolla på Tradera ibland. Och vad kan du ha köpt, säger du att det är underbart så är det säkert något alldeles speciellt fint.
    Ha det gott och kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Hej hej!!
    Va fint du gjort!!
    Gillar alla ljus stakar!!
    Hoppas du har det härligt i värmen!!
    Kram Camilla.

    SvaraRadera
  7. Hej Sofia!
    Vad snyggt med ljusstakarna på brickan.
    Måste plantera lite pioner i vår trädgård till nästa år, de är ju så vackra.

    Vad är det för fint du fått tag på?? Nu blev jag allt nyfiken, hihi!

    Ja, det är de trälådorna jag fick av dig som man skymtar på bilden från min farstukvist;)

    Ha en skön eftermiddag,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  8. Nu blir jag nyfiken.
    Vad vackert du har gjort på den gamla fina brickan och pionen passar så bra i hop med ljusstakarna.
    Ha en mysig kväll!
    Nu skall jag kolla på Ernst.

    SvaraRadera
  9. Visst gör dom sig bäst som singlar, de vackra pionerna. Jag har några sorter kvar som fortfarande blommar i trädgården så jag passar på att ta in några mest hela tiden nu. Sååå mycket fina fynd du gör!! Jag var iväg och hittade några jättefina kannor idag på Erikshjälpen - snabb lycka!!
    kram Therese

    SvaraRadera
  10. Härligt med gamla underbara saker!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Vad fint du har arrangerat på din bricka. Fattigmanssilver är så fint och pioner underbara. Snart har mina blommat över..snyft! Hoppas att du får en skön helg! Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  12. Hejsan
    Vilken fin blogg du har, och jättefint hem har du.
    Trevlig helg.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  13. Visst är dom underbara dessa pioneer! Du undrade om pionsort...vad som är lämpligt! Jag är dålig på namnen på just pioneer. Men dom gammeldags bondpioneerna blommar ju väldigt rikligt...Sök på nätet efter pioneer så kanske du kan få lite namn o tips! Lycka till! Sommar Kramar Therese

    SvaraRadera