lördag 29 augusti 2009

Lite Nytt!

Hej på er!
Nu sitter min kornisch äntligen på plats shabbad och klar, den köpte jag tidigare i somras den var i brunt och guld, men den blev vackrare i vitt, tycker den ramar in fönstret så fint.


Den här hyllan var jag och hämtade igår, den har jag köpt på Country by mail, den är tillverkad efter en fransk hylla, den ser faktiskt gammal ut med sin fina ljus grå färg och med ett härligt slitage på, den är redan en favorit hylla, visar bild sen när den kommit upp oxå.


Dom här skolessarna är en tradera vinst.





Titta vilka härliga gamla galgar jag fått tag på, dom är märkta med årtal 1906, jag är så glad att jag fick tag på dom.

Och den här tunnan eller vad man ska kalla den för, fyndade jag igår på loppis,titta vilken fin patina den har, tänkte kanske förvara gamla käppar och paraplyer i den i hallen.
Det var allt.
Ha det så gott



16 kommentarer:

  1. Men du...jag har ju nästan likadana kornischer som du...fast mina är i slitet guld...jag har inte hunnit få upp dem ännu bara!
    Ha en fin fprtsättning på helgen!
    kramis

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Vad fint det blev med kornischen där i fönstret!

    Den där hyllan från Country by mail var ju riktigt läcker,kommer passa jättebra hemma hos er:)

    De vackra gamla galgarna hade gärna fått flytta hem till mig;)

    Ha en skön söndag,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  3. Här har det verkligen fyndats..tror det är samma kornischer som sitter kvar gården..lite grå grön med gulddetaljer..vad bra att jag fick se den som vit..nu kan jag ta ställning...behålla eller måla om..fint det blev det verkligen och galgarna..underbara, ha en skön söndag, kram

    SvaraRadera
  4. Halloj
    Men så mycke fint du har fyndat,kornischen var underbart fin och hyllan med.
    Kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  5. Halloj!

    VAd fin kornischen blev. Visst är det roligt att fynda lite nya saker. Tunnan kommer att passa helt perfekt till dina paraplyer.

    Hoppas att du får en skön söndag!
    Kramar Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  6. Kornischen är verkligen jättefin! Tunnan, är inte det en så´n där man kärnade smör i förr eller nå´t?! Fin var den iallafall.
    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig sett en vitmålad kornisch, det var jättefint. Bra att du målade den. Och fina nya saker du har, hyllan ser riktigt fin ut, Och kul med dom gamla galgarna. Ha en fin söndag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Så fina fynd du gjort!
    Kornischen blev verkligen fin!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. Jättefina saker! Kornischen blev perfekt i vitt! Du har såå vackra saker!
    Tunnan blir fin till paraplyer. Min mamma förvarar sina i en smörkärna som påminner om din tunna. Snyggt!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  10. Underbara saker, du visar, tack för din gulliga kommentar!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  11. Hej
    Blev ju superfint.Spännande med tallrikshyllan. Jag har två som jag hittat på fasta loppisar i somras,ja jag vet...tur, som ska göras iordning.
    Min eldkorg har jag köpt på Mora Korgmakeri. Ligger i Mora Noret. Men den är en Skultuna så det finns säkert andra som säljer såna.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Hej tjolahopp!

    Så fin kornichen blidde , gör ju pricken över i:et!
    Ha en fin vecka!
    kramelikram ♥ mamma millan

    SvaraRadera
  13. Å vilken vacker kornisch! Så fint det blev i fönstret!!! Å andra mysiga gamla saker har du också fått tag i!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Såå lantligt o fint du har i ditt fönster..Ser såå hemtrevligt ut! Dom andra sakerna var också jättefina! Kram Therese

    SvaraRadera
  15. SÅ fin kornisch! Och det blev jättefint med at måla den! Och tunnan var jättehärlig den också!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  16. Hej oj så mycket fint du visat har hunnit med bloggen det sista dåligt . Tiden räcker inte allid till är så mycke som ska göras ibland .Sköt om dej vännen Kramisar /STINA

    SvaraRadera