torsdag 20 augusti 2009

Mitt sovrum del1!

Först så vill jag tacka för all kommentarer i mitt förra inlägg.
Här kommer några bilder på mitt sovrum som går i gustaviansk stil.
Sänggaveln är köpt på en möbelaffär den är tillverkad av Dalström & Torgner, sänghimmeln fanns inte att köpa så min gubbe tillverkade den själv, fast rosett en beställde vi av Dalström & Torgner. Pottskåpen fanns oxå att köpa men dom var ganska så dyra, så min man tog mått på dom som fanns på möbelaffären och sen så gjorde han en ritning och började tillverka dom, han gjorde även byrån i samma serie (den får ni se nästa gång), det fanns en spegel och ett halvmåne bord i samma serie oxå men dom köpte vi på möbelaffären (dom får ni oxå se nästa gång). (klicka på bilden för att se bättre)

Här är mitt linneskåp i gustaviansk stil, det är gammalt med mycket fina detaljer på, fast skåpet var inte så fint när vi köpte det så vi har gjort i ordning det, och vi är så nöjda med det. Golvet är homogent trägolv som min gubbe lagt in och som vi har såp skurat, tapeterna går i en grå ton jag tycker det passar bra till allt det vita och med nåt som bryter av.
Det var allt för ikväll
Ha det nu så gott allihopa.

14 kommentarer:

  1. Men vilka fina sängbord!!!Kan man månne beställa eller går det att skicka gubben på kurs???
    Kram/Anne-Lie
    artur&gerda

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert sovrum, som en dröm. Och en sån händig man du har. Vilken tur, då kan du önska att han gör en massa fina saker.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!
    Vad många kommentarer du fick i förra inlägget, vad roligt:)

    Ert sovrum som jag ju har sett i verkligheten är såå fint! Är så impad av din Ms snickarkunskaper, han är jätteduktig!

    Ha en sköön helg,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Åhh vilket ljuvligt sovrum! Där måste alla drömmar bli vackra!
    Härligt med en man som har tummen på rätt plats, det sparar man mycket på;-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Å, så vackert!!
    Vad duktig din man är som gjort de fina sängborden!!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Oj vilken händig "gubbe" du har då :) jätte fint alltihopa! gillade speciellt sänghimlen! annorlunda och romantisk :)
    Ha en trevlig helg!!
    Kram Josefin

    SvaraRadera
  7. oh så fint! Har zoomat in och då ser man ännu bättre hur fint det är!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Vilket vackert sovrum.
    VVad härligt med en så duktig make, sängborden är jättefina.

    Ha en trevlig helg!
    Kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar.. du har också en rolig blogg att följa :-)

    SvaraRadera
  10. Tack för titten!
    Vilket underbart sovrum du har, jättefint!!!!
    Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  11. Underbart sovrum. Romantiskt och det älskar jag. Vitt och romantiskt är jag så svag för.

    Ha en underbar helg!
    /R

    SvaraRadera
  12. Otroligt vackert!
    Håller med om att detta är ett drömsovrum!!
    Jag bara suktar!!
    Kram Kajsa.

    SvaraRadera
  13. Men oj sån underbart och romantiskt sovrum ni har.
    Ha en trevlig lördag
    ninni

    SvaraRadera
  14. Hej! Jättefina möbler,kan inte se skillnad på de "riktiga" köpta och din mans hemmasnickrade!
    Visst är det bra med händiga karlar! Gillar ramarna (tavlorna med förstås :) ovanför byrån!
    Ha det bra!

    SvaraRadera