torsdag 13 augusti 2009

Min Gustavianska karmstol!

Tänkte visa min Gustavianska karmstol som är från 1700talet, som jag köpt i en antikaffär, den har fått en ny klädsel innan så var den i ett s.k. stiltyg i typisk gustaviansk stil men jag ville ha den mer neutral så det fick bli vitt på vitt och med svarta synliga spik, jag känner mig jättenöjd med resultatet. Brevid står ett bord från 1800talet, på väggen hänger min guldspegel i rokoko stil tidigt 1800tal, tycker så mycket om min spegel.

Nu ska jag sätta mig och kolla på tv på grannfejden.
Ha det så gott allihopa

13 kommentarer:

  1. Tack!
    Delar ditt intresse för gustavianska möbler,din spegel är jättefin. Har också en del som jag ska visa senare.
    Kram Kajsa.

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Det är helt ok!!
    Tack! Kajsa

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Åh, så fin stolen var!
    Jätte fin...
    Älskar också dessa möbler :)

    Ha en jätte bra kväll!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker stol! Det är så vackert med gamla möbler!

    Kram Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  5. Så fin stol:)
    gustavianskt är ju vackert!!!

    Go Kväll!!

    ~~♥ Kramelikram Millan♥~~

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia!
    Vilken vacker stol o vad snyggt med de svarta spikarna..det är detaljerna som gör det:)

    Ha en skön helg,
    kramis Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Å så fin stol, å med bordet där till!!! Toppen!
    Kram o trevlig helg/Agnetha

    SvaraRadera
  8. Jättefin stol....Önskar dig en trevlig o skön helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Den blev jättefin din stol. Jag klickade och förstorade, åh så fint det var med dom svarta spikarna. Det gjorde du kanonbra.
    Kram AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Den stolen är helt bedårande vacker.
    Älskar gustavianska möbler.
    Ha, en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker stol du kommit över, här blir det kräftskiva ikväll men inte för mig..får äta annat ..skaldjursallergiker som jag är..tyvärr..ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  12. Åh, så fin!

    En stol helt i min stil!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar stol!
    Grannfejder är mej främmande, vi har superfina grannar hela bunten men det är lite chockspännande att se hur vissa måste stå ut... Härligt att titta runt hos er mysvänner igen, jag har varit i en anna värld ett tag, behövde rå om familjen lite extra o njuta av nuet ett tag.
    Kram Cilla

    SvaraRadera