lördag 22 augusti 2009

Mitt sovrum del 2!

Hej på er!
Här kommer några fler bilder från vårt sovrum som går i gustaviansk stil, lovade ju visa byrån och så här ser den ut, min gubbe har ju tillverkat denna efter en likadan som är gjord av Dalström & Torgner och serien heter Haga denna byrå finns att köpa i butik och kostar då ca 16000:- vi har betalat ca 2000:- för material så det är inte dumt att ha en händig gubbe. Ps. om ni vill se större bild så klicka på dom. Ds.




Spegeln och halvmånebordet fanns ju oxå i denna serie men detta set har vi dock köpt och likaså våran säng gavel, och själva sängen köpte vi samtidigt det är en s.k. kontinental säng från Lagans.
Stolarna är gamla vitmålade leksand stolar.




Och här är min taklampa en Oscariansk kristallkrona den är från ca mitten av 1800 talet, så det fanns ingen el bara 6st armar för levande ljus, men min gubbe har satt in el i den, det var ju ett måste eftersom den ska fungera som en vanlig taklampa men elen går lätt att ta bort om man skulle vilja det någongång, jag bara älskar dessa Oscarianska kristallkronor har genom åren samlat på mig 3st
men nu har jag inte plats för fler hihi.
Nästa inlägg blir det oxå om mitt sovrum om ni inte har tröttnat.
Ha det så gott allihopa.

17 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Åh, ni har det såå fint i sovrummet..suck!
    Din M är verkligen duktig på att snickra!! Är han utbildad möbelsnickare??

    Hoppas ni har en sköön helg båda två!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Vilken "gubbe" du har! Han är ju helt makalöst duktig. Tänk vilken lycka att få ha en helt egen Ernst. Jag försöker att smörja min make så gått det går men det slutar oftast med att jag gör mycket själv. Ert sovrum är sååååå fint!

    Önskar er båda en fortsatt skön helg!

    Kram Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  3. hej men herregud vad vackert!
    Och vilken helt suveränt händig gubbe du har!
    Ni har verkligen fått till det i sovrummet=))

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Wow, vilket vackert sovrum!! Rena drömmen! Och vad duktig din man är på att snickra! Rena drömmen han med. ;0) Och du pyntar så fint!
    Duktiga är vad ni är!!
    Tack snälla för Krya-på-dig-hälsningen! Nu är jag på benen igen.
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  5. Wooo,,vilket drömmsovrum...där skulle jag utan tvekan sova som en prinsessa!!!

    Kramis ♥

    SvaraRadera
  6. Vilket otroligt vackert sovrum du har. Denna byrå och lampan är helt bedårande.
    Ha, en fin Söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vi tröttnar inte! Jättekul och se ert vackra sovrum Och vilken lampa Wow! Och jag säger det igen, vilken händig man du har.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert sovrum ni har...som en dröm i romantiskt vitt, hoppas helgen varit bra, kram

    SvaraRadera
  9. Såå fin byrå! Och lampan är jättefin!
    Fantastiskt att göra eget till endast liten kostnad!
    Kram Kajsa.

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Åhh, så fint Ert sovrum var :)
    Och självklart tröttnar vi inte....sååå kul att se mycket fint :)

    Ha en jätte bra dag!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Hmmm....är han till salu!!!! Gubben!!!! :)
    Skoja...men å så fin, vad duktig han är!
    Kram på dig vännen!!! /Agnetha

    SvaraRadera
  12. Guud vad konstigt att ni ens kliver upp nångång, i ert sovrum skulle jag nog stanna hela dagen. Hihi. Såå fint!
    Jaa, jag har ju sett att du har massa ljuvliga lampor! Kanske du rymmer en till?! Det brukar man göra när den rätta dyker upp då o då;-) Synd bara att dom oscarianska är så dyra!
    Ha en mysig vecka!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  13. Vilket vackert sovrum ni har, och vilken gubbe.
    Du behöver nog aldrig köpa möbler han verkar ju vara proffs på att göra möbler.
    Kram Maud

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Men såå fint du har det...Jag älskar ju den gamla o gustavianska stilen! byrån o allt annat du har är såå smakfullt o fint! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  15. Du milde så fint ni har det i sovrummet. Har aldrig varit inne hos dig förut men kommer att återvända för att titta på dina andra bilder.
    Hoppas du får en skön kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  16. Åååå så underbart fint du har det i sovrummet,det är otroligt vilken fin byrå din man har gjort.
    kram
    ninni

    SvaraRadera