torsdag 7 maj 2009

Sengustavianska stolar och slagbord

Nu har mina sengustavianska stolar äntligen kommit på plats,lovade ju visa dom ihop med mitt gamla slagbord, det är dom som är gråfärgade och det är 4st, vill ha 2st till så det blir till att leta, dom kommer troligen från Härjedalen och är tidigt 1800tal. Jag satte dit 2st andra gamla trästolar tycker dom passar riktigt bra, påminner lite om bellman stolen tycker jag.
Över bordet hänger min gamla oscarianska krona från 1800 talet, på bordet har jag satt pelargoner i ett stort gammalt tvättfat.

Här kommer en bild på min nya pläd fick den idag den är köpt hos Alvas hus, och den ligger i min gamla järn korg, tycker om brytningen mellan det romantiska och det som är lite mer rått. Det var allt för idag. Ha det gott

9 kommentarer:

  1. Det var fina stolar, och hunden på hjul ser också toppenfin ut. Gillar din Quilt i korgen, jag har också beställt en, fast från ett annat ställe.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefin pläd, allt passar så bra med stolar och bord :)
    Trevlig helg, kram

    SvaraRadera
  4. Åhhhhh, jag smäller av !!! Sååå fint du har det..den där kronan, vet du en sån har funnits på min önskelista i nu, jaa säkert tio år !!
    Och den där hästen..ähh, sälj den åt mig va !!! fniss...
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  5. Ååh så fint du har det! Vilken härlig sal... och så mycket fina möbler och grejer!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har! Hittade precis hit! Ska kika lite till!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  7. Hej Sofia!
    Jättefina bilder!
    Snygg korg du visar:)

    Ha en sköön helg,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Men vilket vackert hem!För att inte prata om HÄSTEN!!!Blir så avundsjuk!
    Kram från Anne-lie
    arturochgerda

    SvaraRadera
  9. Å, himmel vilka stolar!!!!
    Och den oscarianska kronan är sååå snygg!
    Och hästen, jisses...kan jag få flytta in, haha?!
    kraam

    SvaraRadera