lördag 12 december 2009

Lucia tåg!

Hej allihopa!
Nu har mitt Lucia tåg fått komma fram, dom står på skänken i hallen, dom är ganska stora, Lucia har riktiga, små ljus i sin krona, dom är handmålade av en konstnär som heter Erkers Marie Persson, hon målar även jättefina bilder till sverigealmenackan, mm, (bilderna är klickbara).


Här på slagbordet har jag ställt min gamla Lucia krona i bleckplåt, som ska tändas tidigt imorgon, vi brukar alltid gå upp tidigt på Lucia morgon och tända en massa ljus och titta på Lucia morgon på TV med lussekatter och kaffe.
Hoppas ni alla får en trevlig Lucia dag

10 kommentarer:

  1. Vilket fint Luciatåg du har! Låter som en mysig tradition ni har med Luciamorgonen. Myyys på så mycket det bara går. =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser att vi har samma Lucia, visst är hon jättefin. Jag har bara lucian, det var mycket finare och ha tärngossen och tärnan också. Dom är extra fina för sina härliga jackor. Den luciakronan var fin, mysigt och tända den och se luciamorgon.
    Ha nu en bra kväll
    Lussekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!
    Åh vad vackert du har det. Lucian, tärnan o stjärngossen är jättefina.

    Gillar din underbara skänk!

    Mysigt med Lucia imorgon, vi ska baka lussebullar med min syster o hennes familj:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Jättefint luciatåg på din vackra skänk!
    Ha en mysig lucia och tredje advent
    Kram Lily

    SvaraRadera
  5. Å, så fint du gjort till Lucia...har kommit från firandet lite...har ju bara söner och de är inte så sugna på att lussa...men jag har ju mitt lilla luciatåg med fyra stjärngossar i lera framför lilla kyrkan:)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt lussetåg!
    Har njutit av ett riktigt tåg idag och det är verkligen vackert!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart lussetåg du har där hemma och gissa om jag har letat efter en gammal lussekrona men icke sa nicke..ha en fin lussedag, kram

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det....Ser såå mysigt ut! Hoppas att du haft en stämningsfull luciahelg! JulKramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  9. Så fint luciatåg har jag nog inte sett tidigare. Du har det så fint.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Så vackert....å jag älskar din vackra skänk!!!!
    Ha de så gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera