torsdag 28 maj 2009

Skolplanscher & Mårbacka

I går var jag hos tandläkaren, och efter det så kände jag för att tröst- shoppa, så jag åkte till vår lokala second-hand affär, och tur var väl det för där stod 2st. skolplanscher, som jag har letat efter. Jag visar bara en idag den andra visar jag när den fått sin plats, fyndade även lite annat smått och gott. Efter min loppisrunda så åkte jag till en annan inredningsaffär, där jag köpte korgen som står på klaffbordet, korgen är gjord i rostig metall, till den köpte jag 2st mårbacka som jag lindade brunt vaxpapper runt. Tog 2 bilder eftersom jag inte bestämt mig än om jag ska ha min Leksand-stol till eller inte.

Ha det gott!



13 kommentarer:

  1. Ohhhh, så vackert, vad du är duktig på att få till det..det är bra, man ska unna sig nåt fint då och då, speciellt då man har varit till tandläkaren..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  2. Fint, vackert!
    Jag tycker stolen gör sig bra där!

    Ha en fin kväll!

    Johanna

    SvaraRadera
  3. Så fina plancher du hittat! Bordet är fint både med eller utan stol. Kan du inte ställa stolen mot väggen bredvid bordet?
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  4. mycket avis nu är jag.Jag har med letat efter sådana plancher
    Mycket fint

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Jeg er helt forelsket i dit skoleplanch. Utrolig smukt.
    Og du må også være virkelig tilfreds med dette stilleben. Jeg vil i hvert fald gerne ha det i mit hjem. Så smukt, så smukt.
    Synes det ser bedre ud uden stolen, i hvert fald på bildet, men nogle gange ser tingene lidt anderledes ud på bilder end i virkeligheden.
    Virkelig smukkt!

    Ha det så godt, og igen tak for dine kommentar, man bliver så glad.

    hilsen Dagný

    SvaraRadera
  6. Tack för titten hos mig. Jag tycker det ser fint ut både med och utan stol....
    Ha en skön helg kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Vilka ljuvliga plancher du fyndade och passar verkligen ihop med det övriga...bara att gratulera,,,,sänder en solig hälsning från Spanien,,,redan 24 gr ute...KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Tack för din hälsning hos mig! Vilken tur att du gick in där, plötsligt så fanns de fina plancherna där! Jag kika också efter något liknande, hoppas jag har lika mycket tur :)

    Självklart får du länka, jag gör detsamma!

    Ha en skön Pingsthelg!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  9. Så fint du har gjort!! Jag tycker att stolen ska stå där. Som pricken över i:t. Ha en bra pingst. Kram Lenita

    SvaraRadera
  10. Hej det var ju tur att du tog en liten tur till loppiset;-)
    Vad snyggt det blev, tycker nog utan stol, men det är fint med också=)
    Klart du får länka!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  11. Hej Sofia!
    Åh din lyckost, har du hittat skolplanscher!! Och så fina dessutom!! Du har verkligen näsa för fynd!!
    Jättefin korg oxå, allt passar så bra ihop som du har där på bordet:)

    Ha en jättebra helg,
    kramis Jenny

    SvaraRadera
  12. Men vilken underbar plansch du har fått tag på,otroligt dekorativt.
    kram o ha en go dag
    ninni

    SvaraRadera
  13. Wow vilka vackra skolplanscher! Sådana skulle jag vila hitta också. Glad att jag hittade din blogg. Ditt hem är jättevackert.

    Kram, Carina

    SvaraRadera