onsdag 16 december 2009

Kök och lite nytt!

Hejsan!
Nu är det färdigpyntat i mitt kök för julen, i år blev det rött och vitt rutigt, tycker det är så fint, och nu så har jag lagt på mina nya volang dynor som jag köpte för ett tag sen, dom kommer från Nyblom & Kollen.



Här syns dom bättre.

Och här står äntligen min adventsljusstake, som jag har letat efter, den var slutsåld överallt, men jag lyckades få tag på en hos Tant Elwira, som hon skickade till mig, tack för det.
Och mina favorit tomtar har oxå kommit fram, dom är ganska så stora, tycker dom påminner om Jenny Nyströms tomtar,och dom har jag dekorerat med mjuk en samt nejlikor och kanel.(alla bilder är som vanligt klickbara) Ja det var allt för i dag, och så vill jag tacka för alla gulliga kommentarer jag får.
Ha det så gott allihopa


16 kommentarer:

  1. Hejsan oj vad fint du gjort, snyggt med dom rödrutiga stolsöverdragen, jag hade sådana i min butik när det begav sej!
    och vilken kanonfin ljusstake du fått hemskickat från Tant Elvira!
    Ha en underbar Vecka!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera
  2. Men å så fint du har det i köket,ser underbart mysigt ut.
    kram o ha det så gott.
    ninni

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart kök, så julefint, Nyblom och K har mkt fint, funderar att ta hem utav dessa när jag öppnar gårdsbutiken,har handlat en hel del själv och har gardinkappor i köket med detta mönster här har vi fått så mkt snö och mera ska det bli, ha en fin kväll, kram

    SvaraRadera
  4. Hej! vad fint, mysigt och ombonat! Gardinerna och hela möblemanget, perfekt! Väldigt fin ljusstake med , den modellen har jag aldrig sett! Ha en riktigt God Jul om vi inte hörs innan!

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen!
    Åh vad mysigt o juligt du har det i köket!

    Vad bra att du fick tag på adventsljusstaken, den är jättefin!

    Ha det bra,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  6. Å, så mysigt!!
    Gillar ju också rödrutigt vet du!!
    Har själv sådana dynor som jag hade i förra huset....tyvärr har jag inte hittat dem ännu, så är det när man inte får plats med allt och fortfarande har saker i lådor...får nog börja leta i gömmorna, har iallafall fyra stycken...
    Ljusstaken är såå fin, vet du ,jag valde mellan just den och den vita kyrkoljusstaken....
    kramis

    SvaraRadera
  7. Jag blir alldeles sjuk när jag ser hur fint du har det. Jag älskar rött och vitt. Den ljusstaken skulle passa ypperligt hos mig och var nog en av de finaste jag sett så om du tröttnar så skicka den hit. Som sagt jag är imponerad av din smak.
    Kramar Lena

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt julkök, det är så fint med rutigt i röd-vitt. Blir så härligt till allt det vita. Jättefin ljusstake också.
    Ha det gott vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Så Julfint du har det i köket....Jag har likadana stolsöverdrag hos mig och jag är supernöjd med mina! Lycka till i julstugan med julbestyren! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Åh. vad fint du har i ditt kök!! Ett riktigt julkök. Och ljusstaken är ju jättevacker!! Den la jag märke till direkt.
    Kram!!

    SvaraRadera
  11. Åh, så fint ditt kök är! Gillade allt!
    Vårt kök är grönt men vi går i köksbytartankar och då blir det VITT! Kan knappt vänta!!
    Dynorna var jättefina!! Hade du köpt dem eller sytt på volangen bara?

    /Lillianna

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Vilken fin julstämning! Det serunderbart mysigt ut i ditt kök. Jag blir så inspirerad, får nog ta fram mina röd-vitrutiga stolsvolanger med.

    Hoppas att du får en mysig 4:e advent!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  13. Hej! Härligt julfint!
    Kul att se dina fina tenn saker. Ska visa mina någon dag, de ser nästan lika ut.
    Julkramar Kajsa.

    SvaraRadera
  14. Mysigt ,vill önska dej En GOD JUL Kramisar//STINA

    SvaraRadera
  15. Så mysigt ni har det i köket, ljuvligt med rött nu till jul, det blir så varmt och mysigt! En riktigt God Jul till dig!!
    kram Therese

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Jag ville bara kika in som hastigast och önska dig en riktigt GOD JUL med nära och kära!

    ♥Julkramar från Anna-Lena♥

    SvaraRadera