onsdag 15 december 2010

Lite jul hos mig!

Hej på er!
Här är det nästan klart inför julen, hela huset är storstädat och jul baket är fixat, så nu återstår det att köpa lite julklappar och mat.
Här kommer en bild på mitt gamla bockbord, som jag köpte från Jämtland i höstas, det är jätte gammalt, från 1800talet och med en härlig patina på.
Bordet är i sitt obehandlade original skick och ska så förbli, har även sparat mitt vita bockbord ifall man vill byta någon gång.




Här är min gamla kärlhylla som jag oxå köpte i höstas, den har fin pärlspont i ryggen och en skedhylla, så här har jag lite av min samling vitt porslin.



Och så här ser det ut i en annan del av köket just nu. Har fått tag på det här
fina gamla bakbordet som är riktigt gammalt och gediget, köpte det av Bettys i Borås som ju även har en fin blogg: Bettys torpliv. Fast baka på det kommer ju aldrig jag göra med tanke på alla baciller, även fast det är tvättat med klorin, men det är ju så fint att ha till pynt eller hur?
Ja det var allt för denna gång.

12 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Hoppas allt är bra med er! vad fint du har det!
    Jag gillar din nya header oxå!

    Ha det gott!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart fint ni har!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, så kul med ett nytt inlägg!!
    Jisses så julmysigt du har det!!
    Gillar verkligen dina fina nygamla möbler!!
    ha en riktigt fin vecka!!
    kraam

    SvaraRadera
  4. Så fint porslin du har, kannor, skålar och terriner. Jättefint och ha samlat så i en hylla. Du har så julfint överallt, låter härligt och ha det mesta klart inför julen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad fint, överallt! i hallen som man ser på din nya header också..
    Oj, är du redan klar med det mesta? Här har vi typ ALLT kvar och till råga på allt är jag sjuk nu, får skylla mig själv som har gått till jobbet länge fast jag varit dålig..

    Ha en fridfull jul!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det var här! ha en underbar dag...Kramar Susanne

    SvaraRadera
  7. Åh, du har så juligt och fint hemma och vilken vacker porslinssamling! Så fin header med!

    Önskar dig en mysig fjärde advent!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!!
    Härligt med ett inlägg från dig!!Har saknat dig så mycket!!!Underbara bilder,och jag gillar kärlhyllan såååååååå mycket!!!
    Hoppas att ni har det bra i julstöket!!!
    Kram/Anne-Lie

    SvaraRadera
  9. Åhh så skoj med ett inlägg från dej"!!!
    Så fint du har det!
    Ha en fin KVÄLL
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  10. Hej Vännen.
    Så fint du har. Härligt nystädat....
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Hej Vännen!
    Kikar in för att önska er en riktigt GOD JUL!!

    Kraam Jenny och Peter

    SvaraRadera
  12. Ville bara kika förbi och önska dig en riktigt God Jul!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera