torsdag 23 april 2009

Fortsätter med några bilder från mitt kök, några gamla handukar med monogram på i en gammal trä skål från mitten av 1800talet.

Och en bild på min vedspis med en vit kalkad gammaldags kåpa över, har alltid velat ha en sån, så när vi byggde om så tyckte vi det var lika bra att göra en sån kåpa. Min man har gjort allt själv.
Stolen brevid är mycket gammal ca. 1740 ev. något äldre ändå, jag tycker den gör sig fint till vedspisen, det ser så lantligt ut.
Ovanpå stolen har jag lagt en gammal mjölsäck.
Sist men inte minst en bild på mina älskade missar Kajsa och Måns som lagt beslag på min korg, men det gör inget, dom är ju mina älsklingar.
Ha det gott.


2 kommentarer:

  1. Ett charmerande kök, och de små söta katterna är ju pricken över i.

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia!
    Ditt kök är verkligen vackert!!
    Katterna är för goa:)

    Ha en riktigt mysig helg,
    kram Jenny

    SvaraRadera