torsdag 24 juni 2010

Glad midsommar!

Hej på er!
Tänkte önska en Glad midsommar till alla er som tittar in hos mig, med en bild på min antika Mora klocka, som jag var och hämtade för några dagar sedan.
Har nu varit ute och plockat in en del blommor inför morgondagen bl.a. så har jag fyllt min gamla trä hink med den vackra snöbollsbusken, Härom dagen så gjorde jag en liten krans av björk som nu oxå hänger på min Mora klocka.
Ja det var allt, önskar att vi alla får en fin dag i morgon.

torsdag 17 juni 2010

Kristallkrona & Fällbord!

Hej allihopa!
Tänkte visa mina ny inköp, en kristallkrona som kallas för Drottningholm/ Haga modell (dom är ganska så lika dom modellerna) och den är i Gustaviansk stil, jag har länge letat efter en, och det är ju extra roligt att den är gammal från ca 1910-1920 tal och med fin patina på, fast elen fick min Gubbe byta ut så vi vågar att ha den tänd, den är så skir och vacker.
(Ser dock att den hänger något på sned, det får jag ändra på)



Sen så har jag köpt ett jättefint gammalt fällbord i ljusgrå original färg, med fint lite lagom slitage på, just nu så står det framför fönstret i (arbetsrummet) Får väl se om det får stå kvar för det är ju så kul och ändra om ibland.Min älskling Måns ville oxå vara med på bilden idag.
Ja det var allt för idag, ha det så gott.

tisdag 1 juni 2010

Urnor & Tradera vinst!

Hej allihop!
Tänkte visa en bild på vår entré, och mina gjutjärns urnor dom är ganska så stora ca 70 cm höga och i år har dom fått vita blommor (pelargoner & lobelia) och dom är frosttåliga så vid juletid brukar jag ha granar i urnorna. Dom köpte min gubbe hos Bettys i Borås, fast jag var med och valde, när han gjort färdigt betong trappan och betong pelarna, (bilden är tagen från vår parkering)



Och här är min Tradera vinst som jag hämtade härom dagen, den vackra statyeten har länge velat ha en sån, jag är så glad i den, tavlan bakom är oxå en Tradera vinst. Och så hittade jag bla den här fina guld spegeln på loppis häromdagen, har ju svårt att motstå guldspeglar hihi , vad jag köpte mer visar jag sen.
Ha det gott så allihopa.

onsdag 26 maj 2010

Sturehofs kruka & Bord!

Hej på er!
Nu var det ett bra tag sen, men jag har haft annat för mig, har rensat en massa saker som jag inte ville ha längre, och haft loppis här hos mig först för nära och kära, sen så kom det ett par som har en egen loppis affär och dom ville ha allt som var kvar, det känns skönt nu när allt onödigt är borta.
Och lite ny inköp har det redan blivit, köpte den här fina krukan från sturehofs krukmakeri direkt av Tina Hellman som gör krukorna hon är jättetrevlig och skickar gärna krukorna, (klick på min bild i högerspalten så kommer ni till Tina Hellman) funderar redan på att köpa en stor röd kruka oxå, dom är ju så fina.


Lovade ju visa mitt bord som jag har på altanen, och så här ser det ut, och där har jag även min gamla stol typ Leksand , fast den här kommer från 0rsa och är ca 200år.
nu ska jag åka in till stan och hämta min Tradera vinst, och en liten sväng till loppis blir det väl oxå.
Ha det så gott alla ni som tittar in hos mig.

onsdag 5 maj 2010

Lite nytt & min hall!

Hej på er!
Nu har jag ändrat om lite i min hall, och så här ser det ut nu, och jag känner mig så nöjd , köpte den här fina byrån i gustaviansk stil, från tidigt 1900 tal med adress lappen kvar på baksidan, köpte även spegellampetten i gustaviansk stil som hänger över byrån, tavlorna är en vinst från tradera,( klicka gärna på bilden så syns det fina motivet lite bättre) Den vita gallerskålen köpte jag av en annan bloggare, fågel blå.
Betong urnan och myrten trädet köpte jag härom dagen när jag var i stan.
Och igår så kom min gubbe hem med en jättefin rosa hortensia, (bilden blev dock lite suddig) Han vet att jag har pippi på rosa just nu.




Nästa gång så tänkte jag visa mitt nya bord, som står på altanen, fast det är ett annat än det jag tänkte ha från början, ja tänk vad velig man är ibland, men resultatet blev bättre och det är ju huvudsaken.
Det var allt för denna gång.
Ha det gott

fredag 23 april 2010

Skåpet i min tvättstuga!



Hej!
Idag tänkte jag visa en bild från min tvättstuga, på mitt gamla skåp från 1800talet, lite svårt att få till en bra bild, men klicka gärna på bilden för att se lite bättre, skåpet har fina detaljer bla. så som utskurna rosor.
Brevid skåpet på piedestalen har jag ett olivträd som verkar trivas bra, köpte även ett stort olivträd, men det trivdes inte alls, är det någon som vet vad det är för skillnad på små och stora olivträd?
Ballerinan i zink som hänger på dörren har jag köpt på en helt underbar affär som heter Lustfyllt väl värd ett besök, vid juletid så brukar jag hänga små paket i ballerinans kjol.



Tänkte även visa en gammal fotogenlampa i bästa Jugend stil den är till salu ifall någon är intresserad.
Ja det var allt
Ha det så gott.

söndag 18 april 2010

Lite av varje!

Hej på er!
Det var ett tag sen, men denna vecka som gått så har jag haft magsjuka, men nu är jag bättre igen. Tänkte visa hur jag har det på mitt andra halvmånebord (den andra halvan syns lite längre ner på sidan) som ska få vara i original skick, jag gillar ju även bruna gamla möbler, och dom här borden har vita porslinshjul på, ovan på så har jag mina antika kandelabrar och vita rosor som jag köpte på Lidl av alla ställen, jättevackra men lite korta, i min vas från Olsson och Jensen så vackert.



Här ser ni min gamla öl back med div. olika flaskor i , det står på, Sandwalls endast för bryggeriets varor, och den är så charmig med plåtbanden runt om.


Och här står ett stort myrten träd som jag köpte för ett tag sen, hoppas nu bara att det klarar sig, tar gärna emot tips om hur det ska skötas för att må så bra som möjligt.
Och idag så är det 1år sedan jag startade min lilla blogg, tänk vad tiden går fort. Tack till alla er som tittar in hos mig.
Det var allt för denna gång.